06 Kwi 2018

Wrocław Koduje 2.0 – warsztaty
W marcu i kwietniu odwiedzamy szkoły, które biorą udział w projekcie Wrocław Koduje 2.0, prowadzonym wspólnie przez naszą fundację oraz Centrum Usług Informatycznych we Wrocławiu.

Już 75 wrocławskich szkół i ponad 1100 uczniów skorzystało z dostępu do kursów programowania dostępnych na platformie LNU oraz z pomocy specjalistów fundacji w ramach jednego z największych tego typu miejskich projektów edukacyjnych w Europie i zarazem zupełnie wyjątkowego w Polsce. Podobnie jak w poprzednim roku, uzupełnieniem nauki zdalnej są warsztaty z programowania, które prowadzimy w wybranych szkołach. W bardzo pracowitym marcu odwiedziliśmy siedem szkół. Były to Zespół Szkół Ekonomiczno-Ogólnokształcących, Liceum nr I, Szkoła Podstawowa Primus, Szkoła Podstawowa nr 43 z Oddziałami Integracyjnymi, Gimnazjum nr 38, Szkoła Podstawowa nr 10, Szkoła Podstawowa nr 46. Wcześniej – w listopadzie – skorzystaliśmy z zaproszenia jednej z najbardziej aktywnych szkół: Liceum nr VII, a dzisiaj byliśmy w Szkole Podstawowej nr 19.

W tym roku szkolnym w warsztatach wzięło już udział ponad 200 uczniów. Kwiecień zapowiada się równie pracowicie, mamy już komplet zaproszeń. Na zajęciach opowiadamy sobie o podstawach programowania. Zaczynamy od zmiennych, a następnie omawiamy funkcje: co to znaczy, że funkcja zwraca wartość, co to są typy danych i jakich typów używamy w C++, co to są parametry funkcji i w jaki sposób przekazujemy przez nie wartości. Jeżeli czas nam pozwala, poruszamy też temat zapisu binarnego danych w pamięci komputera.

Jak zwykle w LNU, nauka programowania to przede wszystkim praktyka – na każdych warsztatach piszemy programy, które korzystają z omawianych elementów języków. Jesteśmy świadkami wielu olśnień i zachwytów młodych programistów nad napisanym przez siebie profesjonalnym kodem 🙂 Nie zawsze jest łatwo, ale obserwowanie błyskawicznych postępów jakie nasza młodzież potrafi zrobić w ciągu dwugodzinnych spotkań jest niesamowicie budującym doświadczeniem! Więcej o projekcie Wrocław Koduje 2.0 tutaj.

Wróć do aktualności